Maytaplardan Havada İsmini Yazmayı Deneyen Var mı?



Kutlamaları  sevmeyen var mıdır? Elimize o çok zor yanan maytapları alıp her neyi kutluyorsak havada sağa sola, daire çevirip şekiller yapanımız kaç kişidir? Ben kutlamanın kendinden çok hep bu bölümü sevdim. Abartıp havada  ateş saçan maytaptan yanmayı bile göze alarak İsmimi  anlaşılmasa da havada yazmayı becermişliğim vardır! Ama o kadar.!Ateş parçacıklarının havada  oluşturduğu o büyülü görüntü beni çok etkiler.Bütün bunları biz acemice denerken sevgili Pablo Picasso, Işık grafitisiyle havada kendi tablolarını yapmayı başarmış bile, hem de  1949 yılında...
Fotoğafçı Gijon Mili 1949 da Fransa'da Picasso'yu Life dergisi adına Vallarus'daki evinde ziyaretinde Picasso yapmış yine yapacağını ve günümüzün futuristik akıma kapıları o zaman aralamış. Işık kalemiyle karanlık odada yapılan çekimlerde ünlü ressam yine çok ünlü olan eserlerinden "Guernica" ve "The Dreamer"dan figürler çizmiş, iki kamera kullanan fotoğrafçı da bizlere unutulmaz kareler hediye etmiş. Ne diyeyim, inanılmaz beyinler inanılmaz işlere her daim imza atıyor bize de  keyfini çıkarmak kalıyor.. 







1 yorum:

PINKY FASHION dedi ki...

picasso'nun bu fotoğraflarını ilk kez görüyorum. Gerçekten inanılmaz, adam sadece bir ressam değil aynı zamanda bir dahiymiş demek ki. picassonun resim sergisinde bile bu kadar etkilenmemiştim. fotoğrafçınında hakkını yememek lazım