Ankara'nın Sanata Doyamadığı An!!


Çok seviyorum  sergi ,galeri ,müze gezmeyi, görsel sanatlarla ilgili her şeyi. Beni o anda  günlük hayatımdan alıp bambaşka bir boyuta götürüyor hatta bazen diyorum ki, ben nelerle uğraşıyorum, ustası ayrı dert,  proje ayrı dert, para ayrı.. Ama sonra  usta sanatçıların yaptığı işlere ve  şartlarına bakıyorum, sanki  uzaya gitmiş hepsi,  yaptıkları çalışmalar  akı dışı...Ama beni en çok dert sahibi yapan şey  dünyanın  büyük kentlerini gezen bu tarz sergilerin Başkent Ankara'ya gelememesi.. Gerçi geçen  baharda  maalesef Salvador Dali'nin sergisi gelmiş ve gezdiğimde kahrolmuştum.. Ne ambians, ne konu, hiç bir şey açık ve net değil, aydınlatma çok  fena. Kendimi yarım asırlık sanat eserine bakıyor gibi değil de, sanki kaldırım taşı seçiyor gibi hissettirdi ve  o mekandan nasıl kaçacağımı  bilememiştim. Yurt dışında veya İstanbul'da gezdiğim  sergiler bu sergiyle kıyas bile kabul etmezdi.. Ancak geçen haftalarda daha önce İstanbul'da gittiğim "Body Worlds" adlı serginin Kentpark AVM de sergilendiğini duyunca  yargılarımla baş başa kaldım.. Vee Gittim..Sonuç mu?? Gerçekten  tadına doyamadım, inanılmaz güzel bir atmosferde, bütün sergi elemanları hakkıyla sergilenmiş.. İçerik zaten ilginç bir de  sergi alanının girişinden bitimine kadar gerçekten başarılı bir iş yapılmış,atmosfer  harika  Kentpark  Genel Müdürüne  sonsuz teşekkür ediyorum ki bu hazzı Ankaralılara yaşattı...Dünya'yı gezen bütün sergilerin de bu mekanda  sergilenmesini  buradan ,kendisinden rica ediyorum..

Sergiye gelince ;Anatomist Gunher Von Hagen'nın plastinasyon işlemiyle  ölü bedenler üzerinde çalışarak, insanın günlük  yaşamından aldığı kareleri  ,hasta  ve sağlıklı vücutların çalışmalarını  görebiliriz.. Bedenimizi  ve kaslarımızı bu kadar  nazik bir şekilde  anlatan  başka bir çalışma dünya üzerinde var mı bilmiyorum?
13.000 kişi kendi bedenini bu çalışmalar için bağışlamış...Tüm Ankaralılara hatta çevre yakın illerdekilere şiddetle tavsiye ediyorum bu sergiyi..Herkese iyi seyirler..









 
















10 yorum:

Adsız dedi ki...

Bunlar yok orada. Daha farklıları var. Yinede çoook güzel ve özel bir sergi.

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

@Sevgili Adsız okuyucum,
evet bu fotoğraflar zaten Ankaradakinde cekilmedi, İstanbulda cektiklerim ve internetten aldıklarım karma olarak var, keske buranın da atmosferini gosteren fotolar çekebilseydim de paylaşabilseydim, sevgiler..

made in funda dedi ki...

görmek isterdim bu sergiyi gerçekten.sevgiler...

Bir İcmimar'in Mabedi dedi ki...

@made in funda, evet gerçekten harika umarın Türkeye'de bir çok noktada sergilenir, sevgiler..

Deniz dedi ki...

Ankara'da sergiyi gezenlerin fikirlerini incelerken bu yazınıza ulaştım. Sergi ile ilgili olumlu cümlelerinizden güç aldım desem yanlış olmaz. Bir de merak ediyorum acaba fotoğraf çekimine izin veriyorlar mı? Teşekkür ederim.

Bir İcmimar'in Mabedi dedi ki...

@deniz, merhaba cevabım gecikti kusura bakmayın, ben Ankarada hiç sormadım fotoğraf çekiliyor mu diye, ama İstanbul'da çekmeme izin vermişlerdi..Tavsiye ederim bu sergiyi , sevgiler..

Pozitif Pembe dedi ki...

selamm güzel sanatlara hazırlanırken ve sonra okurken bende çok gezerdim ve saverdim sergi gezmeyi ufkun genişliyo...zorunlulukla başlamış ama severek yapılmış bir görevdi..bu sergiyi ben sanırım tv de görmüştüm...iyiki gitmişsinn..

çeşnici Handan dedi ki...

Gerçekten çok güzel bir sergi keşke tüm şehirlerimize gitme şansı olsa.

Bir İcmimar'in Mabedi dedi ki...

@pozitif pembe, çok teşekürler, evet insanın ufku genişliyor, başka bir dünye..sevgiler

Bir İcmimar'in Mabedi dedi ki...

@Çeşnici Handan, umarim gezeren azından büyükşehirleri, sevgiler..