Hey Önümdeki Yolcu Kardeş,Koltuğunu Kucağıma Yatırmasana!

Yolculuk yapmaya bayılırım. Bir yerden bir yere giderken duyduğum huzur bambaşka, yeni  insanlar, yeni bir cevre... Yolculuk sırasında da eğer rahatım yerindeyse,geceymiş, gündüzmüş fark etmez benim için. Doğayı seyrederek, rahat koltuğumda, özellikle cam kenarında yolculuk yapmak gibisi yok. İster uçak olsun, ister otobüs,konforlu olduktan sonra fark etmez. Ama ya bir de  kabus olan yolculuklar?





Sıkış tıkış otobüs veya uçak beni mahveder. Her yerden gelen uğultu şeklinde sesler, tam uyumaya çalışırken yanan ışık veya,muavinin  kaptanla yaptığı  sohbet içeriğini en ince ayrıntısına kadar duyma durumunda kalmalar,önünüzdekinin de uyuma çabaları içinde olup koltuğu kucağınıza yatırmasıyla sonuçlanan  en bunaltıcı durumlar...Türkiye'deki bazı otobüs firmaları  bu duruma çare bulmaya çalışıyor ama maalesef henüz  Rahat otobüslerde de  bu koltuk yatırma problemine  bir çare bulunamamış.. Ama   Japonya'da çözülmüş bu durum. Öyle bir   tasarım yapılmış ki, istediğiniz kadar koltuğu yatırın arkanızdaki rahatsız olmuyor. Willer Express adlı bu firma özel tasarımlı otobüsleriyle ergonomik olarak ultra rahatlık sağlıyor yolcuya. Kabin şeklinde tasarlanan  koltuklarda internet, tv, ısı ayarlama..vs gibi  konfor sağlayacak bir çok unsur tasarlanmış. Darısı Türkiye'nin başına. Hazır  Bayram tatilinden dönerken  konforlu ve güvenli yolcuklar dilerim yollardaki herkese. Yolculuk yapacak olanlara da en  konforlu tasarımlı  taşıtlara  binmeleri dileğiyle.



8 yorum:

didem dedi ki...

Dedigin gibi yolculukta konfor cok onemli. Neredeyse insanin seyahatinden caydiracak kadar onemli hem de. Bu koltuklar supermis!

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

@Didem;
:))) Evet yolculukları sevenlere daha iyi tasarımlar yapılması şart.sadece bir tanıdığım bana dedi ki bu koltuklrı görünce "ya klostrofobisi olanlar ne yapacak bu koltuklarda". O na da cevap vermiş olayım, fotoğraflardan tam anlaşılmıyor ama her tarafı kapalı değil. basıklık hissi yaratmıyor:) Sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Endüstriyel tasarım ne kadar da gelişti.Süper koltuklar.Sevgiler.

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Evet tasarım ve teknolojinin olmadığı bir yaşam düşünemiyor.Her geçen gün daha da eğlenceli ve kaliteli yaşam sunuyor bize, teşekkürler yorum için, sevgiler.

Sheydosh dedi ki...

Yalan olmasın, ben çok anlamadım bu koltukları. :( Çok boğuldum bakarken, küçücük yerde sıkışmış gibi hissettim kendimi. Yatırma mantığını da çözemedim, o kadar inceledim ama yine de öndeki yatsa arkadaki her türlü sıkışacak gibi geldi bana. Ayh, daraldım bakarken. :) Nefes alıp veriyorum şu anda görmeniz lazım beni. :D Teknoloji özürlü müyüm neyim? :D

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Bayıldım yorumunuza SHEYDOSH, çok içten ve kapalılık korkusu olanları dile getirmişsiniz. Bazı haklı yanları var ama merak etmeyin o kadar boğucu değil, mesela su anda turkiye de rahat servis olarak tekli koltuklu otobusler var, onların her iki sırası da tekli gibi düşünün, bir de düz sırada bir sıraya 40 koltuk sığarken çapraz konumlandığı için 25 civarı koltuk sığıyor,..Ama merak etmeyin, sizin bu yorumunuzu okuyan tasarımcılar eminim hemen yeni çözümlere doğru yelken açarlar:)) sevgiler

PINKY FASHION dedi ki...

ben çok beğendim ve akıllıca buldum. hatta şöyşe söyleyeyim yolculuk yapasım geldi:)

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

@Pinky Fashion, evet tam da artık yaz geliyor tatil yolculukları başlamak üzereyken...