"Anneanneeee bisikletimle denize uçtum..."

Gözümü açtım kapattım, bir de baktım ki yine bir 15 gün geçmiş...

Bu aralar inanılmaz bir yoğunluk var, ama yine de ailemize ve sevdiklerimize vakit her zaman var...Yazının başlığı ise çok sevdiğim bir büyüğümün  torunlarına ne kadar çok bisiklet aldığı ile  ilgili anısını anlatırken torununa ait bir cümle..

Nasıl da güzel anlattı; evde en az 3 çocuk ve her birinin aynı yaz ayları içinde  3-4 defa bisiklet haşat ettiklerini..Çocuklara  hiçbir şey olmadığını ama bisikletlerin milli servet olduğunu...Özellikle  en yaramaz torunun bisikletler üzerinde  yaptığı deneyler yüzünden kaaaç bisikletin  tanınmaz hale geldiğini..

Benim de başıma çok geldi ;bisikletten düştüm, bir yerlere uçtum,...Ama en son düştüğümde lisedeydim, bisiklet kullanılmaz halde, ben ise yara bere içinde...

Tabii insan o can çekişmesi içinde kırılan bisikletin akıbetini takip edemiyor.Ben  bisikletim kırıldığında  nasıl olurdu bilemem ,kırık halini görmezdim bile..Anında yok olurdu evden... Sorduğumda da  parçalar halinde ya çöplüğe, ya  hurdacıya  verildi derlerdi.  Biraz sonra inceleyeceğiniz ürünü bulduğumda dedim ki, bisikletler dile gelmiş,parçalarından külleri doğmuş yeniden hayata dönmüşler ve aydınlatma elemanına dönüşmüşler...

California'lı tasarımcı CAROLINA (Caro) FONTOURA ALZAGA,kendini bu işe adamış...Bisikletlerin parçalarından oldukça ağır görünümlü, hatta Victorian Tarzda  aydınlatma elemanları(duvar aplikleri, masa üstü aydınlatma,sokak lambası, avize...)tasarlamış ve  üretmiş...Bu tasarımları gördükten sonra o anılarını anlatan aile büyüğümüze  en azından  parçalanan bisikletlerimizin başka şekilde geri dönüşüm yaşadığını gösterme fırsatı buldum, ama tabii denize uçan torunun maceraları hala dillere destan:))


5 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok hoş bir ve oldukca tanıdık.
Hurdalar, geri dönüşüm ürünleri ,sürdürebilir bir Dünya için şart diye düşünüyorum.Amerikalı sanatcı da yaratıcı bir yolla bunu göstermiş,çok beğendim. Ülkemizde de böyle çalışan sanatcıların sergileri oldukca sık gündeme geliyor izleyebildiğim kadarı ile.Zevkle takip ettiğim ve öğrendiğim konular için teşekkürler,yeni konularda buluşmak dileğiyle çalışmalarınızda başarılar dilerim.L.Ü

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Teşekkür ederim güzel dilekler için.Evet Türkiye'de de buna benzer geri dönüşüm ile yapılan tasarımlar var.Hatta takı tasarımı-atık pet şişelerden- yaparak ödül alan blog bile var.İsmini hatırlyamadım şu anda , bulursam veya bilen varsa ,paylaşırsa da sevinirim.Sevgiler...

Sheydosh dedi ki...

Ondan ona dönüşüm tadında çok şey gördüm bu zamana dek ama, böylesini ilk kez görüyorum. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi, sanat olsa gerek bu. Hem çok etkilendim, hem de imrendim. Aynılarından istiyorum şu anda deli gibi!

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

sevgili Sheydosh yorum için teşekkürler, ben de işin içinde sanat olunca büyüleniyorum, sevgiler.

PINKY FASHION dedi ki...

Avizeler çok şık olmuş, insan inanmakta güçlük çekiyor