Bir Masal Anlat Bana.

Dans etmeye ,bale seyretmeye bayılıyorum.Özellikle balerinleri seyrederken sanki  havalanıp uçacaklarmış ,gökyüzünde kaybolacaklarmış gibi  geliyor bana. Estetiğin en üst noktasını sunuyor....Ayrı bir dünyaya götürüyor izlerken,bir de müzik ,kıyafet,sahne ve ışıklar...Bambaşka bir masal diyarı benim için. Hayal dünyam,vizyonum gelişiyor,dans edenlerle beraber masalı ben yazıyorum izledikçe...

Sahnedeki atmosfer çok etkileyici, peki  sahneye hazırlık yaparken çalışmalar hangi atmosferde gerçekleşiyor. Bilinen bütün dans stüdyoları aynalar,parke salon ,barfix ve sapsarı  spotlardan oluşuyor. Ama bu kalıbın dışına çıkan ,esrarengiz  atmosfer sunan bir dans stüdyosu tasarımını sizlerle paylaşmak istedim bu yazımda.










Japon asıllı ,mimarlık şirketi ,Tsutsumi Grubu tarafından tasarlanan; Anzas Dans Stüdyosu.

Öyle bir atmosfer tasarlanmış ve dahice uygulanmış ki..Tamamen görsel ,göz yanılması ,aynalardaki yansımalar ile,ve üzerine doğru aydınlatma,uygun açılarla ve miktarla  uygulanan noktacıklar sayesinde, mistik bir ortam yaratılmış.




Baktığımız zaman, sanki bulutların içinde dans eden sonsuz görüntümüz var..Bir de müzik de olunca işin içinde, dans etmeyi öğrenmek ve çalışmak da çok mistik ve masalsı bir şölene  dönmüş.

Güzel masllar dinlemeniz ve anlatmanız dileğiyle..


7 yorum:

gezicini dedi ki...

aynı günlerde yazıyoruz galiba :-) içimin daraltısına iyi geldi biraz.
geniş mekanlar ne güzel.
sevgiler
gorki

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Teşekkürler gorki cim, geniş ve ferah mekanlara sahip ol iiişallahhh:)))

çeşnici Handan dedi ki...

Balerin olmak ve bu mekanda tüm ruhumu dansıma katarak dans etmek isterdim.

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Sevgili çeşnici Handan, bence siz kendi yarattıklarınıza zaten tüm ruhunuzu katıyor,bu tatlarla hem dans edip,hem de bize inanılmaz bir şölen sunuyorsunuz...sevgiler

CENGİZ B dedi ki...

Sevgili BİR İÇMİMARIN MABEDİ ,

Bir insanın kendi ekseninde dönmesi, zaten YAŞAM demek. Balerinler ya da semazenler yaşamı ve ruhların yükselişini anlatırlar dönerek..

Böylesi yükselişlerin gerçekleştiği mekanlar ise genel olarak loş salonlardır.. Aydınlatmaları yapay, dekorları bazen güzel bazen sıradandır..

Sizin paylaştığınız stüdyo tasarımı umarım ki hem sanatsal hem de tasavvufi sunumlar içi yeni bir açılım haline gelir..

Teşekkür ediyorum..

Adsız dedi ki...

Dansla ilgili aynı duyguları paylaşıyoruz sanırım. Ben dansı, sözle, hatta müzikle bile ifade edilemeyen duyguların vücut diline yansıması olarak düşünüyorum. Bu harika paylaşım için teşekkürler.
Devran T.

Bir İcmimar'in Mabedi dedi ki...

@Devran T., çok teşekkür ederim...